середу, 10 жовтня 2012 р.

Собака, що принесла щастя

  " У Португалії живе собака, яка щонеділі ходить до церкви. Для цього побожній тварині доводиться долати 26 кілометрів!...- з газети  " Вашингтон Пост"
    
   Діти вірять у все: в Бога, Діда Мороза, Святого Миколая. Вірять, що дітей приносять лелеки, а новорічні бажання неодмінно збуваються, причому прямо під новорічною ялинкою. Сказати, що моя старша донька  мріяла про собаку, - не сказати нічого.

    - А ви купите мені собаку? Коли? Коли я виросту? Я так хочу собаку, - благально дивилася донька  в очі, не сприймаючи жодних аргументів проти.

    Завести собаку вдома було неможливим через багато причин, основна з яких - повна відсутність любові до тварин з моєї сторони.

- Все одно, мама, побачиш, я буду дуже хотіти і Бог принесе мені собаку, - свято вірила донька у появу  чотирилапого  друга. І якщо приносити до дому безпритульних тварин було категорично заборонено, то мріяти  про собаку дитині ніхто не забороняв.

   
 Пройшло чимало часу. Якось літом ми поїхали до бабусі в село. Надвечір вирішили піти скупатися, а по дорозі зустріли "віруючих".  Це були кілька приємних  молодих дівчат і хлопців, що розповсюджували релігійну літературу серед селян. Ми вже були знайомі з ними, тому привіталися. Вже звично  вони вручили нам кілька журналів, від яких ми ніколи не відмовлялися. І тут  в кущах  щось заворушилося, пчихнуло, гавкнуло:  маленьке, волохате, коричневе цуценя з розгону  кинулося до  ніг моєї доньки.

- О! Ця собачка до нас "прибилася" по дорозі у ваше село, - зауважили дівчата. - Вам не треба собачка? Беріть, дивіться, яка мила тваринка.

Собака тим часом крутилася біля  доньки, обнюхуючи  її тапці.
- Мама!  Бог подарував мені собаку, - нарешті  промовила приголомшена донька, пригортаючи цуценя. - Мама, це  та собачка, про яку я мріяла, - вражено промовила вона. Цієї миті собачка лизнула доньку за щоку і всі засміялися. Але донька була серйозною.
 -  Ти не розумієш...Це моя собака. Я навіть знаю, як її звати.
-  І як?- питаю вже також серйозно.
- Її звати Джулія...
- Джулія? А може це не Джулія, а може це Ромео? - пожартувала я. 

     Бабуся, що  зналася на фізіології тварин, підтвердила, що цуценя таки Джулія. Очі дитини світилися такою радістю, такою вірою, що бажання і мрії  неодмінно збуваються, що ніхто не посмів відмовити їй забрати собаку. І хоча я знала, що наступить мить, коли з цуценям доведеться прощатися і це буде дуже боляче для доньки, дозволила їй мати свою Джулію. І бабуся, якій другий собака  (старий пес був на прив'язі)  не був потрібним, м'яко кажучи, також погодилася на нового прибульця. А може це дійсно Бог виконав бажання дитини? Хто знає. Хіба можна з цим сперечатися? Так коричневе блохасте цуценя стало  новим членом нашої родини.


    А Джулія при цьому хоч би що. Вона вела себе так, ніби була створена для дитини. Спокійно сиділа у дитячому візку і дозволяла себе возити по селі. Спокійно переносила одягання шапочок, хустинок та капелюшків. Спокійно давала себе купати по п'ять разів на день. Пила молоко та навіть їла цукерки, чим викликала у дітей захват. Лиш іноді, коли їй набридав цей безкінечний маскарад, кидалася в кущі, аби трішки перепочити. Але дуже швидко вилазила, бо донька стояла навколішки перед кущами і плачучи витягувала цуценя звідти. Їй весь час здавалося, що собачка може втекти і не вернутися.


    Наставав час розлуки - потрібно було готуватися до школи. З донькою було проведено  бесіди на тему: "Літо закінчилося, скоро школа", "Джулія буде чекати тебе у бабусі", "Собачка звикла жити у селі, а в місті її буде погано".  Як я передбачала, донька реагувала дуже болюче. Було пролито багато дитячих сліз і почуто докорів, що  моя мама "жорстока" і  "зла", але все -таки вирішено, що собака залишиться у бабусі.


    Того ранку, у день від'їзду,  Джулія прокинулася дуже рано. Коли ще спали діти, вона вже сиділа і нервово поглядала на вхідні двері. Тривожно прислухаючись до кожного руху, вона відчувала розлуку. Коли донька вийшла на сходи, цуценя кинулося до неї, заглядаючи в очі. "Ну як, як ти можеш мене покинути?" - благально дивилася собачка на доньку,  а та  міцно притискала цуценя до себе і  сльози котилися по її обличчі. Того ранку не було сніданку і розмов про місто. Оповідання про придбання нового плаття та іграшок, похід на атракціони також не діяли. Було лише прощання з собакою (всього на якийсь місяць!). А коли ми сідали до машини, цуценя й собі намагалося всістися поруч з нами. Потім ще довго бігло за машиною вслід, але очі дитини вже не бачили собаки: пелена сліз заважала.


   Тепер у нас вдома всі розмови про Джулію. Донька телефонує щоденно до бабусі, аби переконатися що з собакою все гаразд. Бабуся хвалиться, що більш відданого собаки в неї ніколи не було. Розповідь про те, як Джулія  голосно гавкає на незнайомців  переповідається десятки разів. А коли нещодавно ми поїхали навідатися в село, собака  зустріла нас неймовірним захватом, що виражався в облизуванні нашого взуття. Нагодована міськими наїдками, Джулія задоволено махала хвостом, не злазячи з дитячих рук.

    "Вона ніколи тебе не забуде. Навіть якщо ти приїдеш через рік. Собаки відчувають те саме, що й люди. У них також є душа. " - переконали ми доньку. І чергове прощання з Джулією вже не було таким болючим.



Немає коментарів:

Дописати коментар